De mens achter het gzicht

Meilin Schaap

Meilin is empathisch, behulpzaam en ziet alles als een leermoment.
Werkt bij gzicht omdat we de passie delen de zorg te willen verbeteren, de diversiteit aan opdrachten en aanwezige financiële kennis.
Bij gzicht sinds 2021

Mijn kennis wil ik gebruiken om te zien of een organisatie financieel gezond is en in staat kwaliteit te leveren aan haar cliënten. ‘

‘De gezondheidszorg is en blijft altijd nodig, voor mensen in elke levensfase. Dat houdt me al langer bezig. Mijn eerste (maatschappelijke) stage liep ik in een verpleeghuis. Later heb ik als woonassistent gewerkt. Daar leerde ik dat het goed en betaalbaar houden van de zorg niet eenvoudig is. Ik heb biomedische wetenschappen gestudeerd omdat ik daaraan wil bijdragen. Tijdens mijn stage in het radboudumc onderzocht ik de samenwerking op de OK’s. Ik ontdekte hoe het teamklimaat beter kan, maar ook dat mijn hart ligt bij het geven van advies. Als master koos ik daarom voor het consultancyprofiel. Naast het volgen van vakken in deze richting heb ik veel geïnvesteerd in mijn persoonlijke ontwikkeling. Dat heb ik goed kunnen uitnutten tijdens mijn afstudeerstage. Voor een ouderenzorgorganisatie trok ik de belangrijkste lessen uit de eerste coronagolf, zoals op het gebied van hygiënepreventie, communicatie en moreel-ethische dilemma’s. Mooi vond ik het om bij een organisatie in de keuken te kunnen kijken. Ik kreeg er energie van samen met hen een eindproduct te ontwikkelen waar hun werk in de toekomst makkelijker van wordt. Die samenwerking sprak me ook aan bij gzicht. We pakken alle projecten als groep op. Dat voelde meteen goed, vooral omdat we de passie delen de zorg te willen verbeteren. Ik ben onder de indruk van de enorme financiële kennis die in ons team aanwezig is. Daar heb ik verschillende vakken in gevolgd en mijn scriptie over geschreven, maar wil me op dat gebied verder ontwikkelen om dat in te zetten voor de klanten.’ 

‘Mijn kennis wil ik gebruiken om te zien of een organisatie financieel gezond is en in staat kwaliteit te leveren aan haar cliënten. De cijfers koppel ik aan de dagelijkse praktijk, want het draait natuurlijk om de mensen. Deze complexe materie roept altijd de nodige vragen bij klanten op. Ik probeer de vraag achter de vraag te ontdekken en luister welke wensen en behoeften er nu écht zijn. Ik focus me daarbij op de mens achter de opdrachtgever. Om de connectie te maken en te weten wie die ander is laat ik mezelf in het gesprek van verschillende kanten zien. Ik ben tenslotte meer dan de externe adviseur die is ingehuurd om dit te fiksen. Van mezelf ben ik een open boek. Anderen omschrijven mij als empathisch, behulpzaam en als iemand die positief is ingesteld. Mijn optimistische blik op het leven neem ik mee in het zoeken naar oplossingen bij opdrachten. Ik probeer overal een leermoment in te zien. Zo leer ik van elke opdracht iets nieuws om daar een volgende opdrachtgever weer mee te kunnen helpen. Daar ga ik ontspannen mee om. En zo begin ik ook mijn dag. Elke ochtend start ik mindful met yoga of een wandeling.’