Samen sterk

Zo zet je de stap naar een nieuw verdeelmodel

De wereld van medisch specialistische bedrijven (MSB’s), coöperaties en ziekenhuizen verandert snel. Nieuwe verdeelsystematieken zijn noodzakelijk om tegemoet te komen aan zowel landelijke richtlijnen als lokale wensen. We kijken hoe we ontwikkelingen zoals passende zorg, dienstbelasting, onderzoek, onderwijs en productie beter kunnen inzetten om de winstverdeling of coöperatiefee te bepalen. Maar waar begin je en hoe zorg je dat iedereen binnen jouw organisatie aanhaakt?

Stel je voor: een traject waarin niet alleen data en inzichten centraal staan, maar ook jouw belangen en die van je collega’s. Een aanpak die duidelijkheid, onafhankelijkheid en gedragenheid combineert met het gemak van een bewezen standaard en aanpak. Dat is waar gzicht voor staat.

samen werken aan een oplossing die past

Het ontwerpen van een nieuwe verdeelsystematiek vraagt om een gestructureerd en zorgvuldig traject. Het MSB wil grip op de cijfers, duidelijkheid over de impact van keuzes en een reglement waar iedereen achter staat. Geen gedoe, maar gewoon een duidelijke route naar een breed gedragen model.

  • We brengen alle belangen en scenario’s helder in beeld.
  • We vertalen landelijke ervaringen naar een aanpak die past bij jouw situatie.
  • We begeleiden je team van intake tot evaluatie en zorgen voor een breed gedragen implementatie.

Onze werkwijze? Vertrekkende vanuit een bewezen standaard aanpak stellen samen doelen vast en bepalen duidelijke mijlpalen en planning. Tijdens elke fase krijg je heldere inzichten, praktische handvatten en tussentijdse evaluaties. Zo weet je altijd waar je staat.

Onafhankelijk en deskundig advies

Met gzicht kies je voor onafhankelijkheid en kwaliteit. Wij zorgen dat alle belangen worden meegenomen en dat zowel het bestuur als de leden met een duidelijk traject weten wat er gebeurt, hoe input gegeven kan worden en wanneer besluitvorming plaatsvindt. Door onze ruime ervaring met verdeelsystematieken binnen coöperaties en maatschappen en onze ervaring binnen ziekenhuizen zijn we dé partner om samen het traject succesvol te doorlopen.

Data-gedreven beslissingen
In nauwe samenwerking met de datapartners (bv logex) leveren we de cijfers, analyses en scenario’s die je nodig hebt om gefundeerde keuzes te maken. gzicht helpt om deze data te vertalen naar begrijpelijke inzichten en duidelijke afspraken, waarbij het menselijke aspect altijd centraal blijft.

Heldere stappen, korte doorlooptijd, duidelijke kosten
Binnen vier tot zes maanden zetten we samen alle stappen richting een nieuw, breed gedragen verdeelmodel. Onze gestructureerde aanpak met vaste tijdslijnen zorgt dat jij volledig wordt ontzorgd, van start tot finish. Dit met een heldere kostencalculatie en – afspraak.

De route naar succes

  • Intake: gezamenlijk opstellen van plan van aanpak, doelen en invulling interne werkgroep.
  • Inventarisatie: in kaart brengen van de huidige situatie en wensen.
  • Uitwerking: scenario’s ontwikkelen en impact doorrekenen.
  • Besluitvorming: definitieve afspraken vastleggen.
  • Afronding: evaluatie en borging voor de toekomst.

Elke stap is transparant en afgestemd op jouw organisatie. Jij houdt de regie, wij regelen de rest.

Samen verder bouwen

Het ontwerpen en implementeren van een nieuwe verdeelsystematiek is complex, maar met de juiste begeleiding haal je het beste uit je organisatie. gzicht biedt de kennis, kunde én waar gewenst de juiste data om dit traject tot een succes te maken. Zo ben je verzekerd van een oplossing die werkt, nu en klaar voor de toekomst.

Klaar voor de volgende stap?

Wil jij ook een nieuw verdeelmodel dat wérkt voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons. Samen zetten we de stap naar duurzame verbetering, verandering en verbinding.

Bel ons, mail ons of plan een kennismakingsgesprek. Wij zijn benieuwd naar jouw uitdagingen en laten graag zien hoe wij ze samen oplossen.

Deel deze post: